Publikációtár
Publikációtár
Ezen az aloldalon Intézetünk munkatársainak, doktoranduszainak Intézetünk megalakulása óta született, tudományos folyóiratban megjelent publikációit soroljuk fel. Amennyiben a publikáció szabadon hozzáférhető, akkor közölt link a publikációra, ha nem, akkor a megjelenés helyére mutat. A táblázatban felül találhatók a legfrissebb publikációk.
Szakmai előadásaink tára itt található. Publikációs tevékenységünk részét képezik a sajtóban való megjelenéseink (rádió- és televíziós műsorok és interjúk, ismeretterjesztő magazinokban megjelent cikkek stb.), amelyek itt találhatók. Ismeretterjesztő programokon, fórumokon történő megjelenéseinket itt gyűjtöttük össze.
Megjelenés ideje | Hivatkozás | Link |
---|---|---|
2024. január |
Ágoston Cs., Balázs B., Mónus F., Varga A. (2024). Age differences and profiles in pro-environmental behavior and eco-emotions. International Journal of Behavioral Development. DOI: https://doi.org/10.1177/0165025423122243 |
A tanulmány itt olvasható. |
2023. december | Dobai A. M. (2023). A totális pszichiátriai intézmény mint társadalmi produktum arcélei a XX. században. De iurisprudentia et iure publico 14(4) 17-37. | A tanulmány itt olvasható. |
2023. szeptember | Alghneimin, J., Varga A., Kovács M. (2023). Gender disparities and potentials in STEM approach in Jordan and Saudi Arabia – An analytical literature review. AKJournal. DOI: https://doi.org/10.1556/063.2023.00236 | A tanulmány itt olvasható. |
2023. június | Buvár Á. & Gáti M. (2023). Digital marketing adoption of microenterprises in a technology acceptance approach. Sciendo(18) 2 127-144. DOI: https://doi.org/10.2478/mmcks-2023-0008 | A tanulmány itt olvasható. |
2023. május | Buvár Á. & Orosz G. (2023). Adult-focused sharenting does not pay out: Sharenting in sponsored posts elicits negative ethical attitudes if the product is adult-related, but not when it is child-related, Journal of Marketing Communications, DOI: 10.1080/13527266.2023.2208122 | A tanulmány itt olvasható. |
2023. február | Buvár Á., Zsila, A. & Orosz G. (2023). Non-green influencers promoting sustainable consumption: Dynamic norms enhance the credibility of authentic pro-environmental posts. Frontiers in Psychology, 14:1112762. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1112762 | A tanulmány itt olvasható. |
2023. január | Varga A. (2023). „A változások soha nem egy irányba mennek” – Halász Gábor: A magyar inga. Opus et Educatio, 10(1) 111-113. | A tanulmány itt olvasható. |
2022. december | Tóth-Varga V. és Dúll A (2022). Csecsemőmegfigyelések téri vonatkozásai. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 10(4) 101–121. DOI: https://doi.org/10.31074/gyntf.2022.4 | A tanulmány itt olvasható. |
2022. december | Berze I. Z. és Dúll A. (2022). Gyalogolhatóság és gyaloglási viselkedés ember–környezet tranzakciótudományi megközelítésben, Tér és Társadalom, 36(4), 52–85. DOI: https://doi.org/10.17649/TET.36.4.3438 | A tanulmány itt olvasható. |
2022. október | Buvár Á., Szilágyi S. F., Balogh E., Zsila Á. (2022). COVID-19 messages in sponsored social media posts: The positive impact of influencer-brand fit and prior parasocial interaction. PLoS ONE, 17(10): e0276143. DOI: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0276143 | A tanulmány itt olvasható. |
2022. augusztus | Farkas C. K., Pajkossy P. & Dúll A. (2022). „Nem látod, hogy bajban vagyunk?” – A környezetvédelemmel kapcsolatos ignorancia megjelenése a vizuális figyelmi folyamatokban, és néhány lehetséges magyarázat. Metszetek – Társadalomtudományi folyóirat, 11(1), 49–69. DOI: https://www.doi.org/10.18392/metsz/2022/1/4 | A tanulmány itt olvasható. |
2022. augusztus | Hódi B., Barkász D. A. & Buvár Á. (2022). “Mindegy, mit reklámoz; lényeg, hogy szeretem”: A paraszociális kapcsolat és az influenszer-márka kongruencia együttes hatása a szponzorált közösségi posztok hatékonyságára. Marketing & Menedzsment, 56(EMOK Különszám), 7–17. DOI: https://www.doi.org/10.15170/MM.2022.56.KSZ.01.01 | A tanulmány itt olvasható. |
2022. július | Mónus F., Bacskai K., Varga A., Berze I. Z., Néder K., & Dúll A. (2022). Általános- és középiskolás diákok környezettudatosságát meghatározó tényezők a Fenntarthatósági Témahét 2021-es nagymintás vizsgálata alapján. Iskolakultúra, 32(7), 47–68. DOI: https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2022.7.47 | A tanulmány itt olvasható. |
2022. június | Ágoston Cs., Urbán R., Nagy B., Csaba B., Kőváry Z., Kovács K., Varga A., Dúll A., Mónus F., Shaw, A. C., & Demetrovics Z. (2022). The psychological consequences of the ecological crisis: Three new questionnaires to assess eco-anxiety, eco-guilt, and ecological grief. Climate risk management, 37, 100441. DOI: https://doi.org/10.1016/j.crm.2022.100441 | A tanulmány itt olvasható. |
2022. április | Berze I. Z., Varga A., Mónus F., Néder K., & Dúll A. (2022). Measuring Environmental Worldviews: Investigating the Dimensionality of the New Environmental Paradigm Scale for Children in a Large Central European Sample. Sustainability, 14(8), 4595. DOI: https://doi.org/10.3390/su1408459 | A tanulmány itt olvasható. |
2022. február | Ágoston Cs., Csaba B., Nagy B., Kőváry Z., Dúll A., Rácz, J., & Demetrovics, Z. (2022). Identifying Types of Eco-Anxiety, Eco-Guilt, Eco-Grief, and Eco-Coping in a Climate-Sensitive Population: A Qualitative Study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(4), 2461. DOI: http://dx.doi.org/10.3390/ijerph19042461 | A tanulmány itt olvasható. |
2022. február |
Ágoston Cs., Urbán R., Horváth Z., van der Brink, Wim, & Demetrovics Z. (2022). Self-Medication of ADHD Symptoms: Does Caffeine Have a Role? Frontiers in Psychiatry, 13:813545. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyt.2022.813545
|
A tanulmány itt olvasható. |
2022. január | Réti M., Lippai E., Nemes, M. (2022). Framing the Frames: Integrating an ESD Approach Into an Existing National Framework. In: Vare, P., Lausselet, N., Rieckmann, M. (eds) Competences in Education for Sustainable Development. Sustainable Development Goals Series. Springer, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-91055-6_12 | A tanulmány itt olvasható. |
2022. január | Réti M., Lippai E., Nemes M. (2022). Gamification for Sustainability: A Possible Renaissance of Role-Playing Game Mechanics in Pedagogy. In: Vare, P., Lausselet, N., Rieckmann, M. (eds) Competences in Education for Sustainable Development. Sustainable Development Goals Series. Springer, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-91055-6_19 |
A tanulmány itt olvasható. |
2022. január | Dúll A. (2021). A környezetpszichológiától az ember-környezet tranzakció tudományig - áttekintés az elmúlt (majdnem) 30 évről. Magyar Pszichológiai Szemle, 76(3-4), 727–745. DOI: https://doi.org/10.1556/0016.2021.00050 | A tanulmány itt olvasható. |
2021. december | Rózsa G., Varga A., & Andacs, N. (2021). Education and Meals – Could Awareness-Raising Decrease the Food Footprint of Humankind? In: Erika, Pénzesné Kónya; Martin, Haigh; Josef, Krecek (szerk.) Environmental sustainability education for a changing world. New Delhi, India: Springer International Publishing, pp. 107–115. | A tanulmányt tartalmazó könyv megvásárolható ezen a linken. |
2021. december | Nagy B. R., Varga A., & Sallay, Á. (2021). Sustainable Development Goals in Ecovillafes. Review on Agriculture and Rural Development, 10(1–2), 92–99. | A tanulmány itt olvasható. |
2021. november–december | Szőcs L. Á. (2021). Érték- és értelmezési határok a környezeti nevelésben? – Gondolatok közelítése Könczey Réka válaszcikke kapcsán. Új Pedagógiai Szemle, 71(9–10), 77–82. | A tanulmány itt olvasható. |
2021. november | Varga A., Szabó Z. Á., Berze I. Zs. & Kristóf H. E., Néder K. & Dúll A. (2021). Fenntarthatósági Témahét és környezettudatosság: Egy országos projektoktatási program és eddigi eredményei, In: Bodáné, Kendrovics Rita (szerk.) PROJEKTOKTATÁS A XXI. SZÁZADBAN. Budapest, Magyarország: Óbudai Egyetem Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar (2021), p. 224-234. | A tanulmányt tartalmazó kötet itt letölthető. |
2021. november |
Ágoston Cs., Bernáth L., Rogers, P. J., & Demetrovics Z. (2021). Stress, caffeine and psychosis-like experiences-A double-blind, placebo-controlled experiment. Human psychopharmacology, e2828. Advance online publication. DOI: https://doi.org/10.1002/hup.2828
|
A tanulmány itt olvasható. |
2021. november | Ágoston Cs., Varga A. (2021) To act or not to act – similar psychological mechanism of behavioral change in relation of COVID19 health crisis and climate change. In: Lefrançois-Coutant, C. COVID-19: Introduction to IPBC issues. Franciaország : International Panel on Behavior Change (2021) pp. 18-25. 8 p. | A tanulmányt tartalmazó kötet itt érhető el. |
2021. október | Berze I. Z., & Dúll A. (2021). A helyidentitás mérése identitásorientációként. Magyar Pszichológiai Szemle, 76(1), 43–71. DOI: https://doi.org/10.1556/0016.2021.00027 | A tanulmány itt olvasható. |
2021. május | Vályi P., & Varga A. (2021). Hogyan taníthatunk a természet kegyetlenségéről?: A sötét ökológia pedagógiája. In: Juhász, E.; Kozma, T.; Tóth, P. (szerk.) Társadalmi innováció és tanulás a digitális korban. Budapest, Magyarország, Debrecen, Magyarország: Debreceni Egyetemi Kiadó, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2021) pp. 149-156., 8 p. | A tanulmányt tartalmazó konferenciakötet itt élhető el. |
2021. május | Fogarasi B., & Dúll A. (2021). Hogyan viszonyulunk a műemlékekhez? Műemlékvédelem és környezetpszichológia. In Nagy, G. D., & Veöreös, A. (Eds.), Fiatal Műemlékvédők Fóruma (pp.11–22). Budapest: ICOMOS Magyar Nemzeti Bizottság. | A tanulmány itt olvasható. |
2021. május | Buvár Á. (2021). Reklám és meggyőzési tudatosság. Jel-Kép, 2021/1., 82–93. | A tanulmány itt olvasható. |
2021. május (2020/4.) |
Mitrofanenko, T., Varga A., & Zawiejska, J. (2020). Toward Stronger Integration of Education for Sustainable Development Into the Carpathian Convention Activities: Reflection on the Process and Outlook. Mountain Research and Development, 40(4), A1-A14. | A tanulmány itt olvasható. |
2021. április–május | Szőcs L. Á. (2021). Oda és vissza – A környezeti nevelés értelmezése az antipedagógiában, az antipedagógia értelmezése a környezeti nevelésben. Új Pedagógiai Szemle, 71(1–2), 84–96. | A tanulmány itt olvasható. |
2021. március 30-április 1. | Varga A., Pizmony-Levy, O., Berze I. Z., Ágoston Cs., & Dúll A. (2021) Az éghajlatváltozásról és a koronavírus-járványról való közgondolkodás – amerikai-magyar összehasonlítás: Public opinion on climate change and coronavirus outbreak – comparison of the USA vs. Hungary XVI. Kárpát-medencei Környezettudományi Konferencia = 16th Carpathian Basin Conference for Environmental Sciences konferenciakötetében megjelent tanulmány | A tanulmányt tartalmazó konferenciakötet itt élhető el. |
2021. március | Szőcs L. Á., Angyal Zs., & Varga A. (2021). Do children go to field? – The state of outside-the-school environmental education in the case of downtown Budapest schools. Journal of Applied Technical and Educational Sciences, 11(1), 140–156. | A tanulmány itt olvasható. |
2021. február–március | Fogarasi B., & Dúll A. (2021). Inside the Mind and Heart of Homo Aedificator. Towards Revealing the Psychological Meaning of Historic Buildings and Sites. Építés – Építészettudomány, 49(1-2), 267–287. | A tanulmány itt olvasható. |
2021. február | Varga A. (2021). A fenntarthatóságra nevelés elméleti alapjai és egész intézményes megközelítése: Habilitációs dolgozat – Tanulmánykötet, ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola | A tanulmánykötet itt érhető el. |
2021. január | Varga A. (2021). Miért kell végigülnünk unalmas órák sokaságát? Iskolakultúra, 31(1), 99–103. | A tanulmány itt olvasható. |