Publikációtár

Publikációtár

Ezen az aloldalon Intézetünk munkatársainak, doktoranduszainak Intézetünk megalakulása óta született, tudományos folyóiratban megjelent publikációit soroljuk fel. Amennyiben a publikáció szabadon hozzáférhető, akkor közölt link a publikációra, ha nem, akkor a megjelenés helyére mutat. A táblázatban felül találhatók a legfrissebb publikációk.

Szakmai előadásaink tára itt található. Publikációs tevékenységünk részét képezik a sajtóban való megjelenéseink (rádió- és televíziós műsorok és interjúk, ismeretterjesztő magazinokban megjelent cikkek stb.), amelyek itt találhatók. Ismeretterjesztő programokon, fórumokon történő megjelenéseinket itt gyűjtöttük össze.

    Megjelenés ideje Hivatkozás Link
2022. október Buvár, Á., Szilágyi, S. F., Balogh, E., Zsila, Á. (2022) COVID-19 messages in sponsored social media posts: The positive impact of influencer-brand fit and prior parasocial interaction. PLoS ONE 17(10): e0276143. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0276143 A tanulmány itt olvasható.
2022. augusztus Farkas, C. K., Pajkossy, P. & Dúll, A. (2022). „Nem látod, hogy bajban vagyunk?” – A környezetvédelemmel kapcsolatos ignorancia megjelenése a  vizuális figyelmi folyamatokban, és néhány lehetséges magyarázat. Metszetek – Társadalomtudományi folyóirat, 11(1), 49–69.
https://www.doi.org/10.18392/metsz/2022/1/4
A tanulmány itt olvasható.
2022. augusztus

Hódi, B., Barkász, D. A. & Buvár, Á. (2022). “Mindegy, mit reklámoz; lényeg, hogy szeretem”: A paraszociális kapcsolat és az influenszer-márka kongruencia együttes hatása a szponzorált közösségi posztok hatékonyságára. Marketing & Menedzsment, 56(EMOK Különszám), 7–17.
https://www.doi.org/10.15170/MM.2022.56.KSZ.01.01

A tanulmány itt olvasható.
2022. július Mónus, F., Bacskai, K., Varga, A., Berze, I. Z., Néder, K., & Dúll, A. (2022). Általános- és középiskolás diákok környezettudatosságát meghatározó tényezők a Fenntarthatósági Témahét 2021-es nagymintás vizsgálata alapján. Iskolakultúra32(7), 47–68.
https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2022.7.47
A tanulmány itt olvasható.
2022. június Ágoston, C., Urbán, R., Nagy, B., Csaba, B., Kőváry, Z., Kovács, K., Varga, A., Dúll, A., Mónus, F., Shaw, A. C., & Demetrovics, Z. (2022). The psychological consequences of the ecological crisis: Three new questionnaires to assess eco-anxiety, eco-guilt, and ecological grief. Climate risk management, 37, 100441. https://doi.org/10.1016/j.crm.2022.100441 A tanulmány itt olvasható.
2022. április Berze, I. Z., Varga, A., Mónus, F., Néder, K., & Dúll, A. (2022). Measuring Environmental Worldviews: Investigating the Dimensionality of the New Environmental Paradigm Scale for Children in a Large Central European Sample. Sustainability, 14(8), 4595. https://doi.org/10.3390/su1408459 A tanulmány itt olvasható.
2022. február Ágoston, C., Csaba, B., Nagy, B., Kőváry, Z., Dúll, A., Rácz, J., & Demetrovics, Z. (2022). Identifying Types of Eco-Anxiety, Eco-Guilt, Eco-Grief, and Eco-Coping in a Climate-Sensitive Population: A Qualitative Study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(4), 2461. http://dx.doi.org/10.3390/ijerph19042461 A tanulmány itt olvasható.
2022. február
Ágoston, C., Urbán, R., Horváth, Z., van der Brink, Wim, & Demetrovics, Z. (2022). Self-Medication of ADHD Symptoms: Does Caffeine Have a Role? Frontiers in Psychiatry, 3:813545. https://doi.org/10.3389/fpsyt.2022.813545
A tanulmány itt olvasható.
2022. január Réti, M., Lippai, E., Nemes, M. (2022). Framing the Frames: Integrating an ESD Approach Into an Existing National Framework. In: Vare, P., Lausselet, N., Rieckmann, M. (eds) Competences in Education for Sustainable Development. Sustainable Development Goals Series. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-91055-6_12 A tanulmány itt olvasható.
2022. január Réti, M., Lippai, E., Nemes, M. (2022). Gamification for Sustainability: A Possible Renaissance of Role-Playing Game Mechanics in Pedagogy. In: Vare, P., Lausselet, N., Rieckmann, M. (eds) Competences in Education for Sustainable Development. Sustainable Development Goals Series. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-91055-6_19

A tanulmány itt olvasható.

2022. január Dúll, A. (2021). A környezetpszichológiától az ember-környezet tranzakció tudományig - áttekintés az elmúlt (majdnem) 30 évről. Magyar Pszichológiai Szemle, 76(3-4), 727–745.
https://doi.org/10.1556/0016.2021.00050
A tanulmány itt olvasható.
2021. december

Rózsa, G., Varga, A., & Andacs, N. (2021). Education and Meals – Could Awareness-Raising Decrease the Food Footprint of Humankind? In: Erika, Pénzesné Kónya; Martin, Haigh; Josef, Krecek (szerk.) Environmental sustainability education for a changing world. New Delhi, India: Springer International Publishing, pp. 107–115.

A tanulmányt tartalmazó könyv megvásárolható ezen a linken.
2021. december

Nagy, B. R., Varga, A., & Sallay, Á. (2021). Sustainable Development Goals in Ecovillafes. Review on Agriculture and Rural Development, 10(1–2), 92–99.

A tanulmány itt olvasható.
2021. november–december Szőcs, L. Á. (2021). Érték- és értelmezési határok a környezeti nevelésben? – Gondolatok közelítése Könczey Réka válaszcikke kapcsán. Új Pedagógiai Szemle, 71(9–10), 77–82. A tanulmány itt olvasható.
2021. november

Varga, A., Szabó, Z. Á.Berze, I. Zs. & Kristóf, H. E., Néder, K. & Dúll, A. (2021). Fenntarthatósági Témahét és környezettudatosság: Egy országos projektoktatási program és eddigi eredményei, In: Bodáné, Kendrovics Rita (szerk.) PROJEKTOKTATÁS A XXI. SZÁZADBAN. Budapest, Magyarország: Óbudai Egyetem Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar (2021), p. 224-234.

A tanulmányt tartalmazó kötet itt letölthető.
2021. november
Ágoston, C., Bernáth, L., Rogers, P. J., & Demetrovics, Z. (2021). Stress, caffeine and psychosis-like experiences-A double-blind, placebo-controlled experiment. Human psychopharmacology, e2828. Advance online publication. https://doi.org/10.1002/hup.2828
A tanulmány itt olvasható.
2021. november

Ágoston, Cs., Varga, A. (2021) To act or not to act – similar psychological mechanism of behavioral change in relation of COVID19 health crisis and climate change. In: Lefrançois-Coutant, C. COVID-19: Introduction to IPBC issues. Franciaország : International Panel on Behavior Change (2021) pp. 18-25. 8 p.

A tanulmányt tartalmazó kötet itt érhető el.
2021. október Berze, I. Z., & Dúll, A. (2021). A helyidentitás mérése identitásorientációként. Magyar Pszichológiai Szemle, 76(1), 43–71. https://doi.org/10.1556/0016.2021.00027 A tanulmány itt olvasható.
2021. május

Vályi, P., & Varga, A. (2021). Hogyan taníthatunk a természet kegyetlenségéről?: A sötét ökológia pedagógiája. In: Juhász, E.; Kozma, T.; Tóth, P. (szerk.) Társadalmi innováció és tanulás a digitális korban. Budapest, Magyarország, Debrecen, Magyarország: Debreceni Egyetemi Kiadó, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2021) pp. 149-156., 8 p.

A tanulmányt tartalmazó konferenciakötet itt élhető el.
2021. május Fogarasi, B., & Dúll, A. (2021). Hogyan viszonyulunk a műemlékekhez? Műemlékvédelem és környezetpszichológia. In Nagy, G. D., & Veöreös, A. (Eds.), Fiatal Műemlékvédők Fóruma (pp.11–22). Budapest: ICOMOS Magyar Nemzeti Bizottság. A tanulmány itt olvasható.
2021. május Buvár, Á. (2021). Reklám és meggyőzési tudatosság. Jel-Kép, 2021/1., 82–93. A tanulmány itt olvasható.
2021. május
(2020/4.)
Mitrofanenko, T., Varga, A., & Zawiejska, J. (2020). Toward Stronger Integration of Education for Sustainable Development Into the Carpathian Convention Activities: Reflection on the Process and Outlook. Mountain Research and Development, 40(4), A1-A14. A tanulmány itt olvasható.
2021. április–május Szőcs, L. Á. (2021). Oda és vissza – A környezeti nevelés értelmezése az antipedagógiában, az antipedagógia értelmezése a környezeti nevelésben. Új Pedagógiai Szemle, 71(1–2), 84–96. A tanulmány itt olvasható.
2021. március 30-április 1.

Varga, A., Pizmony-Levy, O., Berze, I. Z., Ágoston, Cs., & Dúll, A. (2021) Az éghajlatváltozásról és a koronavírus-járványról való közgondolkodás – amerikai-magyar összehasonlítás: Public opinion on climate change and coronavirus outbreak – comparison of the USA vs. Hungary XVI. Kárpát-medencei Környezettudományi Konferencia = 16th Carpathian Basin Conference for Environmental Sciences  konferenciakötetében megjelent tanulmány

A tanulmányt tartalmazó konferenciakötet itt élhető el.
2021. március Szőcs, L. Á., Angyal, Zs., & Varga, A. (2021). Do children go to field? – The state of outside-the-school environmental education in the case of downtown Budapest schools. Journal of Applied Technical and Educational Sciences11(1), 140–156. A tanulmány itt olvasható.
2021. február–március

Fogarasi, B., & Dúll, A. (2021). Inside the Mind and Heart of Homo Aedificator. Towards Revealing the Psychological Meaning of Historic Buildings and Sites. Építés – Építészettudomány, 49(1-2), 267–287.

A tanulmány itt olvasható.
2021. február

Varga, A. (2021). A fenntarthatóságra nevelés elméleti alapjai és egész intézményes megközelítése: Habilitációs dolgozat – Tanulmánykötet, ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola

A tanulmánykötet itt érhető el.
2021. január

Varga, A. (2021). Miért kell végigülnünk unalmas órák sokaságát? Iskolakultúra, 31(1), 99–103.

A tanulmány itt olvasható.